Photobucket

Penuntut UM maut, 3 cedera dalam kemalangan di Karak


PDF Print E-mail
Written by Bernama
Monday, 06 October 2008
KUANTAN: Seorang pelajar Universiti Malaya (UM) terbunuh, manakala tiga yang lain cedera ringan selepas kereta yang dinaiki mereka terbabit dalam kemalangan di Kilometer 48, Lebuh Raya Pantai Timur (LPT), dekat Karak, Bentong, semalam.

Pegawai Penguatkuasaan dan Pentadbiran Trafik Pahang, Asisten Superintendan Zainalabidin Othman, berkata pelajar yang terbunuh dalam kemalangan pada jam 4.30 petang itu dikenali sebagai Nurhaswani Zakaria, 22, dari Pasir Mas Kelantan.

Beliau berkata, antara mangsa yang cedera ialah pemandu kereta terbabit yang juga abang kepada Nurhaswani, Muhamad Zahari, 24 dan seorang penumpang Shahril Mohamad, 40.


Katanya, kemalangan berlaku apabila kereta mereka yang dipandu dari arah Kuala Lumpur menuju ke Kuantan dipercayai hilang kawalan sebelum terbabas ke kanan jalan.

"Kereta berkenaan kemudiannya terbalik selepas melanggar penghadang jalan menyebabkan Nurhaswani yang duduk di bahagian belakang tercampak keluar," katanya.

Mangsa yang mengalami kecederaan parah di kepala dikejarkan ke Hospital Bentong untuk rawatan sebelum disahkan meninggal dunia ketika menerima rawatan jam 7.30 malam. - Bernama

Posted in Labels: |

0 comments: